wtorek, 18 stycznia 2011

Plac de Jaude

Prawie codziennie zaglądam do Clermont. Spędziłam tam trzy wspaniałe tygodnie, mam wiele miłych pięknych wspomnień.
W mieście, na głównym placu de Jaude, umieszczona jest kamera internetowa, od niedawna przekazuje obraz w formacie HD. Kiedy tak patrzę na widoczki z miasta, wracają najmilsze wspomnienia. W kawiarenkach na placu zamawiałam kawę z mleczkiem, rozsiadałam się wygodnie i patrzyłam. Czasem czytałam "Świat Zofii", który zabrałam ze sobą, ale najczęściej gapiłam się na ludzi. Czułam się, jakbym patrzyła na nich przez szybę. Nie znam francuskiego, nie rozumiałam, o czym rozmawiają. Mogłam się skupić tylko na obserwacjach. Bardzo mi się to podobało :-)))

Kamera jest umieszczona gdzieś na tym budynku

Mieszkaliśmy w hotelu, którego fragment widać po prawej stronie, taki różowy

Na fontannę też można się długo gapić, bo zmienia się co chwilę

Przy placu znajduje się romańska bazylika Notre-Dame-du-Port, którą zaczęto budować w VI wieku. Przed bazyliką fontanny, bo na placu jest mnóstwo wody ;-) I wszędzie te słupki, które regulują możliwość jazdy samochodem. Niektóre, po wrzuceniu paru centów, chowają się, umożliwiając przejazd. Pod placem jest parking.

Nie mogę zapamiętać tego imienia ;-))

A to generał Luis Charles Antoine Desaix, towarzysz Napoleona

Wiosną nie przyjrzałam się tym drzewom dokładnie, a teraz zauważyłam, że są zielone przez całą zimę

I znowu fontanny

Nie tylko dzieci taplały się w wodzie

A ja siedziałam i się gapiłam.

Kofi kreme, plis ;-)

A wieczorem mnóstwo świateł na de Jaude - to widok z okna hotelowego

3 komentarze:

  1. no to jeszcze w tle tylko powinien by Charles Aznavour bo czyż jest ktoś bardziej francuski niż ten ormianin ze swoją La Boheme...?
    ...Tęsknię, choć nigdy nie byłam. Też bym tak chciała - usiąć i nic nie rozumieć i słuchać

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu, nie cierpię, gdy wchodzę na stronę, a tam ryknie mi jakaś muzyka ;-)) Francuska piosenka to też nie jest mój świat. Ale do Clermont chętnie bym jeszcze wróciła...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia! No i piękne miejsce...
    A Twoja kawka u mnie na blogu juz niedługo ;-))
    Serdecznie pozdrawiam!
    Fio

    OdpowiedzUsuń