wtorek, 10 kwietnia 2012

Patrzcie w niebo!

Znowu będzie można zobaczyć ISS na wieczornym niebie. Polecam już dziś rozpoczęcie ćwiczeń w wypatrywaniu stacji, żeby 13 kwietnia, w piątek bez trudu podziwiać jej widowiskowy przelot nad naszymi głowami. A kiedy już uda się Wam stację zobaczyć, to pomyślcie, że na jej pokładzie pracuje aktualnie Ekspedycja 30, czyli sześciu członków załogi - dwóch Amerykanów (w tym dowódca), trzech Rosjan i jeden Holender, reprezentujący Europejską Agencję Kosmiczną. Niech latają szczęśliwie!



Na stronie Heavens Above znajdziemy szczegóły widocznego przelotu.
Godziny na terenie Polski różnią się nieznacznie. Powyżej dla Krakowa.



A tak będzie leciała stacja 13 kwietnia 2012.
Przed nami południowa strona nieba, więc po lewej mamy wschód, a mapkę nad głową :-)




Inspiracji do wpisu dostarczył Hawkeye Astro-Blog. Pozdrawiam :-)

4 komentarze:

  1. Ekstra Ewo - akurat te strefy niebiańskie ;-) mam dobrze opatrzone, to poszukam w nich "naleciałości" ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie wczoraj pod wieczór niebo zasnuło się chmurami ;-(

      Usuń
  2. Wielkanoc poza miastem spędziłem i od razu piękniej się zrobiło bo niebo bez lamp dookoła wygląda magicznie - widziałem i ISS-a i kilka innych sputników, całą drogę mleczną. A rano bociany latały dookoła latawca :)
    Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I magicznego nieba, i bocianów zazdroszczę :-)

      Ja również pozdrawiam!

      Usuń