środa, 24 listopada 2010

Zapraszam na wycieczkę: Smolajny

Smolajny – wieś w Polsce położona w województwie warmińsko-mazurskim, w gminie Dobre Miasto nad rzeką Łyną. Założona w 1290 roku, od XV w. znajdowała się w posiadaniu biskupów warmińskich. W Smolajnach znajduje się dawna letnia rezydencja biskupów warmińskich, wybudowana w stylu rokoko w latach 1741-1746 z inicjatywy biskupa Adama Stanisława Grabowskiego. Pałac był ulubionym miejscem pobytu biskupa Ignacego Krasickiego, który urządził tu piękny park i wybudował wieżę bramną (1765) oraz oficynę. Obecnie budynek pałacu użytkowany jest przez Zespół Szkół Rolniczych. Oprócz pałacu zachowały się wieża bramna i dobudowany do niej parterowy budynek mieszkalny. Na wzniesieniu od północno-zachodniej strony pałacu znajduje się dworek myśliwski z końca XVIII w. We wsi natomiast kapliczka i dom z początku XIX w.

Ciekawe wiadomości można znaleźć też na stronie szkoły.












3 komentarze:

  1. po 1. No nareszcie!
    po 2. Witaj Ewa !
    po 3. Małą uwaga - zdjęcia lepiej się chyba ogląda na ciemnym tle. Tzn. Ja wolę...
    po 4. Wstyd się przyznać - w Smolajnach byłam tylko raz, przejazdem i bez aparatu
    po 5. jak mnie wkurzy kod antyspamowy to nie będę wpisywać komci, bo nienawidzę kodów...

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Kasiu i zapraszam! Ciągle próbuję, uczę się nowych ustawień i pewnie jeszcze niejedno zmienię. Od razu wyłączyłam ten kod antyspamowy (tzn. mam nadzieję, że wyłączyłam ;-)) Gapa ze mnie, że w ogóle się pojawiał.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej Jednej strony :) Całkiem ciekawy ten zakątek :)

    OdpowiedzUsuń