poniedziałek, 19 grudnia 2011

Zimowe dzwonki

Kiedy tylko wyszłam z domu, usłyszałam dzwoneczki ;-) A więc przyleciały! Poszłyśmy z Debiśką popatrzeć. Stanęłam pod wysoką topolą, którą opanowały kuliste zarośla jemioły. Na gałęziach ruch. Stałam z zadartą do góry głową (o mój biedny kręgosłup szyjny!) i patrzyłam z radością. Uwielbiam jemiołuszki!

Zimowi goście

Ładny ptaszek!


Kochajcie jemiołuszki

słowa: Jeremi Przybora   muzyka: Jerzy Wasowski   wykonanie: Irena Kwiatkowska

Od emocji płonę cały,
Może nawet dymię
Jemiołuszki przyleciały
Spędzić z nami zimę.
Ach, pomyślcież, no wy sami
Chłopcy i dziewuszki:
Całą zimę będą z nami
Ptaszki jemiołuszki.

Kiedy różne inne ptaki
Nas puszczają w trąbę
To jest przecież również taki,
Co zawitał z ziąbem.
Na najcięższe roku chwile,
Te bez jaj i gruszek,
Przylatuje do nas tyle,
Tyle jemiołuszek.

Czy to nie optymistyczny
I krzepiący akcent
Że na zimę ptaszek śliczny
Nagle do nas zachce?
Czy to jakby nie napawa
Wiarą i otuchą,
Do myślenia czy nie dawa
Ten fakt z jemiołuchą?

Ja oddaję słowikowi
Co on ma słowicze,
Ale kiedy listek obwisł
Już na śpiew nie liczę.
Strawestować za to muszę
Znane wam litery:
"Ach, kochajcie jemiołuszkę,
Do jasnej cholery!".

<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/1fhAmcHOfZ0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ten szyfr powyższy to miał być wstawiony filmik ze śpiewającą Ireną Kwiatkowską ;-(

5 komentarzy:

  1. Ech, nigdy jeszcze nie widziałam jemiołuszek na żywo. Może w tym roku się uda, to prześliczne ptaszki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo lubię jemiołuszki. Ich głosy brzmią jak wesołe dzwonki i zawsze najpierw je usłyszę, a potem się rozglądam, żeby się pogapić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne spotkanie, z przyjemnością przeczytałem post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie śliczne ! A ja zawsze tylko te papugi.....
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ one śliczne są, nigdy nie wypatrzyłam ich sama. Piękne...

    OdpowiedzUsuń