piątek, 20 stycznia 2012

Tak mi się skojarzyło...

Kabaret Starszych Panów - Wiesław Gołas śpiewał piosenkę Upiorny twist (słowa: Jeremi Przybora, muzyka: Jerzy Wasowski).

Rano wyjrzałam przez okno - ale pięknie! Biało, puszysto, czyściutko.

Rankami zrywam się śliczny,
Liryczny i apetyczny.
To musnę coś jak jaskółka,
To usnę w słońcu jak pszczółka,
Aż chmurki zbudzi mnie cień,
Bym brzęczał cały dzień. [...]











Niestety, później odwilż szybko zepsuła widoki. Błoto, mnóstwo wody pod nogami, ciemno i ponuro...

Lecz gdy spłynie mrok wieczorny
Typem staję się upiornym:
Twarz mi blednie, włos mi rzednie,
Psują mi się zęby przednie.
A niech tylko wiatr zaśwista
W piekielnego wpadam twista.
Widząc mnie w piekielnym twiście
Zwariowali byli byście!
Lew by się ze strachu słaniał!
Jestem nie do wytrzymania,
Bo prócz wymienionych cech
Skręca mnie upiorny śmiech:
Cha, cha, cha!... Cha, cha, cha!...



*  *  *

Żeby nie było tak ponuro - upiekłam ciasto. Teraz stygnie. Jeżeli będzie jadalne, to się z Wami podzielę ;-)







7 komentarzy:

  1. http://next.gazeta.pl/blogi/obserwatorium/2012/01/aurora_alert_w_polsce/1?bo=1
    lubisz takie klimaty,prawda?:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiiiiis! :-)
    Zrewanżuję się jakimś innym, do ustalenia :-)
    To jakieś piernikowe przekładane? Nie znam się na ciastach, piekę tylko dla bliskich, dziś szarlotka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Biedrzyn - jak się nie ma co fotografować... ;-)

    tuv - kosmos tak! Tylko ta pogoda...

    squirk - murzynek z przepisu Mamy Krzysia :-) Nie jadłam oryginału, nie wiem, czy się nawet zbliżyłam ;-) Niedługo dziecko przyjedzie, oceni, wyrok wyda. Obawiam się, że nie będzie to uniewinnienie ;-) Raczej zakaz pieczenia kolejnych wersji przybliżonych...

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo jadalnie wygląda, bardzo! :-)
    A na ostatnim zdjęciu to się chyba nawet ciasto uśmiecha, widzi ktoś?

    Nie wiem, jak smakują ciasta Mamy Krzysia, ale Mama Uli wymiata :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. Aguś, dobrze, że chociaż wygląda ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. WIĘCEJ PRZEPISÓW PROSZĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń